Obec Šanov
Šanov

O nás

Obec Šanov leží zhruba 36 km od města Znojma.
Patří mezi nejstarší obce Znojemska. Je uvedena již v listině knížete Břetislava údajně z roku 1046 jako majetek staroboleslavské kapituly.
I když jde o falzum, vyhotovené až ve dvanáctém století, nelze starobylosti Šanova pochybovat. Ves je uvedena též v listině, datované historky do let 1131 nebo 1141, jako majetek znojemského kostela.

Změna výplaty důchodu

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna výplaty důchodu

4. Základní informace k životní situaci

Výplatu důchodů provádí Česká pošta, s.p., na základě smlouvy s Českou správou sociálního zabezpečení.

Příkazy k výplatě, změně výše nebo zastavení výplaty důchodu je oprávněna vydávat pouze Česká správa sociálního zabezpečení.

Změny, o které lze požádat na poště:

  • změna způsobu výplaty (doručovatelem v místě bydliště nebo u přepážky pošty),

  • vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu,

  • změna trvalé adresy bydliště,

  • dosílka důchodu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněni jednat:

  • důchodce - musí předložit osobní doklad a ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu),

  • jiná osoba - musí předložit svůj osobní doklad a ústřižek pro příjemce (nelze u vyloučení druhého z manželů, zrušení vyloučení a změny trvalé adresy),

  • léčebné zařízení nebo ústav sociální péče - musí tak učinit písemně na žádosti o změnu (informace i tiskopis poskytne pošta, u které je žádost o změnu uplatňována).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě potřeby si příjemce důchodu může sjednat výplatu u přepážky pošty, dosílku důchodu (např. na chalupu, do nemocnice), změnu trvalé adresy bydliště, popř. vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o změnu výplaty důchodu podejte osobně nebo prostřednictvím jiné osoby na pobočkách České pošty, s.p.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na pobočkách České pošty, s.p., se obraťte na přepážky poskytující důchodové služby (v hodinách pro veřejnost).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • platný osobní doklad,

  • ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Důchodová služba - žádost o změnu" - tiskopis je k dispozici na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Uplatníte-li žádost o změnu způsobu výplaty nebo trvalé adresy minimálně 10 pracovních dnů před splatností důchodu, pak je žádost platná pro nejbližší výplatu důchodu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Reklamace, kterou můžete uplatnit na pobočkách České pošty, s.p.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Občan

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
1
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Hlášení závad

Hlášení závad

Interaktivní turistická mapa

Interaktivní turistická mapa

Kliknutím do mapy otevřete mapový prohlížeč

Projekty spolufinancované z ERDF a MMR

EUMMR